Ez az irány jelenthetné a jövőt a magyar buszgyártás számára is
A Toshiba vezeték nélküli töltési technológiája jelentheti a jövőt az elektromos buszok számára.
A Toshiba vezeték nélküli töltési technológiája jelentheti a jövőt az elektromos buszok számára.
A miniszterelnök kedden Dunaújvárosba ment, hogy Cserna Gábor polgármesterrel együttműködési megállapodást írjanak alá – ahogy ezt korábban is tette megyei jogú városokban. Orbán Viktor azt mondta: az a cél, hogy Dunaújvárost modern ipari várossá tegyék. Egy sor beruházást ígért a városnak.
Elektromos buszok üzembe állításával folytatják a 2013-ban indított pécsi buszcsereprogramot. A tervek szerint harminc magyar gyártású járművet akarnak forgalomba állítani.
Az Index információi szerint a magyar gyártóval együttműködést kereső kínai cég szakemberei is ott voltak azon a buszon, amelynek szerdai próbajáratán kiesett két hátsó kerék, és az egyik súlyos sérüléseket okozott egy gyalogosnak. Azt nem tudni, hogy a történtek befolyásolják-e a kínaiak szándékát. A gyalogos, egy férfi, szilánkos lábszártörést és medencesérülést szenvedett. A meghibásodott busz egy prototípus, és nem a BKV-hoz kerülő flotta része.
Buszgyárban jártunk, nemcsak a szerelést néztük meg, hanem ki is próbáltuk a villanybuszt, sőt egy rövidke szakaszon igazi utasokat is szállítottunk. Nekik (is) nagyon bejött az elektromos műanyag autóbusz. Könnyű, tiszta, tágas, és a lámpánál még a BMW-s fiatalokat is lenyomja.
Alig több mint egy év alatt mintegy 19 millió fontot fordítanak az angol fővárosban arra, hogy a kontiens legnagyobb, totál kibocsátásmentes buszból álló flottát állítsák forgalomba. London tehát máris felveszi a Göteborg által az európa nagyvárosok arcába dobott kesztyűt.
A svéd nagyvárosban kizárólag megújuló energiát használó autóbuszjárat indult. A Siemens technikával felvértezett Volvo buszok azt követően álltak forgalomba, hogy alig mésfél éve kidolgozták a nagy teljesítményű töltőállomás koncepcióját
Alig egy éve találták ki, hogy a megállóban fel lehetne tölteni a villanyhajtású buszok akkumulátorait, és Göteborg máris történelmet ír a Volvóval. A svéd nagyvárosban június 15-étől üzembe is helyezték már az első teljesen elektromos városi buszokat. Pilot projektnek szánják az invázió előtt.
Az evopro cég magyar fejlesztésű és magyar gyártású elektromos buszát mutatta be Varga Mihály nemzetgazdasági miniszter, aki azt szeretné, ha Magyarország Közép-Európa vezető országa az elektromobilitás terén.
Az egykori Moszkvics-gyár területén szerelik össze a magyar tervezésű kompozit egységeket.
A Siemens-Rampani-Rába konzorcium nyerheti a BKK 7 darab elektromos buszra kiírt tenderét, mivel övék az egyetlen érvényes ajánlat – értesült az Index. Pénteken döntenek az eredményről, amire még a kormánynak is áldását kell majd adnia.A buszokat uniós támogatásból vennék meg.
Egyetlen feltöltéssel, utasokkal zsúfoltan is 325 kilométert képes tempsan megtenni az elektromos buszok új csúcstartója, melynek az újratöltéséhez sem kell negyed óránál. A technika kínai, de Koppenhágában jól teljesítettek, és jön az európai kirajzás.
A Nemzeti Közlekedési Hatóság szakemberei közúti közlekedésre alkalmasnak minősítették Magyarország első tisztán elektromos meghajtású midibuszát, melyet Debrecenben helyezték közúti forgalomba. A járművet egy magyar vállalat fejlesztette, több, mint tíz éven át dolgoztak rajta.
A világ legnagyobb tölthető akkumulátor gyártója, a BYD tovább folytatja elektromos buszainak európai termékbevezetési programját, helyet keres egy gyártó üzem számára, amellyel hatékonyan elégítheti ki az európai igényeket - közölte a cég magyarországi képviselete.
Mégsem épül meg Bulgáriában az egy éve beharangozott kínai elektromos buszokat összeszerelő üzem.
Kisebb problémával indult a kínai BYD villanybusz tesztje a szlovákiai Poprádon - írta az iho.hu közlekedési portál.
A törökbálinti önkormányzat kezdeményezésére a BKV egy hónapig egy elektromos autóbuszt próbálhat ki a hétköznapokon a 172E, hétvégén a 140-es busz vonalán – közölte a Budapesti Közlekedési Központ (BKK).
Holnap délutántól tíz napig elektromos busz közlekedik a várban, a 16-os busz útvonalán. Az első európai sorozatgyártású e-busz azonban egyelőre csak átmeneti látványosság Budapest utcáin.
Szeptemberben Magyarországra érkezik az első sorozatgyártásban készülő, teljes mértékben elektromos hajtású midibusz.
Hazai elektromos buszok gyártásában is partner lenne a Siemens – írja a Világgazdaság.